WARUNKI TECHNICZNE
- Platformą rozgrywek jest Assetto Corsa, wersja 1.16. Wersja komputerowa PC.
- Zawody rozgrywane są na dedykowanym serwerze Assetto Corsa z 20 slotami:
- Nazwa serwera: SIM Silesia Ring – OFICJALNY
- Hasło: PucharSilesiaRing
- Rywalizujemy na jednym torze – Silesia Ring w wersji 1.1.2
racedepartment.com/downloads/silesia-ring-pl-official-track-by-ragnar-simulator.26686 - Obowiązkowe dodatkowe aplikacje:
- Helicorsa: racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199
- Discord: discordapp.com Obowiązek używania podczas wyścigu. „Push to talk”. Kanał SIM SILESIA RING discord.gg/znyAFpd
- Każdy zawodnik posługuje się taką samą nazwą jaką używa w grupie organizacyjnej na Facebook SIM Silesia Ring (facebook.com/groups/237714337406052/ ). Nazwę zapisuję w konfiguracji Assetto Corsa. Tak aby można było go zidentyfikować podczas i po wyścigu. PROSIMY UŻYWAĆ IMIĘ I NAZWISKO!!!!
- Obowiązek używania podczas wyścigu Discord (POTRZEBNY JEST MIKROFON). Rozmowa z opcją „Push to talk”. Kanał SIM SILESIA RING discord.gg/znyAFpd
❗️❗️❗️UWAGA! Osoby które podczas RUNDY nie będą na kanale głosowym zostają wykluczone z wyścigu
ZASADY WYŚCIGÓW
- W całym sezonie planowanych jest 8 RUND.
- Dzień wyścigowy, RUNDA – czwartek. Kwalifikacje 21:00. Wyścig pierwszy 21:10 Wyścig drugi ok. 21:25 (dotyczy Rund Sprint).
- Drugi wyścig danego dnia (Rundy Sprint) rozgrywany jest w systemie reversed dla pierwszych 10 miejsc (10 kierowca z poprzedniego wyścigu startuje jako 1., 9 – jako 2. Itd. Kierowcy od miejsca 11 startują w kolejności z poprzedniego wyścigu – 11=11, 12=12, itd.) – NIE DOTYCZY RUND ENDURACE!
- Każdy wyścig trwa 20 minut (dotyczy czasu zwycięzcy) + 1 okrążenie. – NIE DOTYCZY RUND ENDURACE!
- Każda RUNDA to inny samochód na którym zostanie przeprowadzona rywalizacja.
- W pozostałym czasie serwer udostępniony jest w ramach Open Tracków i jazdy dowolnej na czas – pre kwalifikacje do właściwych RUND. Najlepsze hot lapy wykręcone w danym tygodniu (nie wliczając wyścig) będą nagradzane.
- PRE KWALIFIKACJE przed właściwą RUNDĄ. Pre kwalifikacje trwają od piątku po skończonej RUNDZIE do środy (23:59) przed kolejną RUNDĄ (6 dni). 20 najlepszych zawodników otrzymuje hasło do udziału w czwartkowej RUNDZIE (21:00). Czekamy na nich 20 min przed wyścigiem na serwerze (max do 20:40), jeżeli kogoś nie będzie to hasło otrzymują kolejni zwodnicy w/g czasów pre kwalifikacji. Organizator zastrzega sobie prawo dopuszczenia do wyścigu do 3 zawodników bez kwalifikacji na zasadzie „dzikiej karty”.
- Cały setup samochodu jest ZABLOKOWANY. Zawodnik może zarządzać tylko ilością paliwa. Koce grzewcze włączone cały czas.
❗️❗️❗️UWAGA! Prosimy o e-mail na adres puchar@simsilesiaring.pl zawierający Waszą nazwę używaną w Assetto Corsa i adres e-mail na który przesłać mamy hasło dostępowe do wyścigu w przypadku załapania się.
❗️❗️❗️UWAGA! Przypominamy, że nazwa używana w Assetto Corsa powinna być łatwa do identyfikacji na grupie dyskusyjnej Pucharu. Jak ktoś używa nazwy np. „n3xUs” to wybaczcie, ale nie będzie mógł się z nami ścigać. Używamy IMION I NAZWISK!
PUNKTACJA
- Punktacja za każdy wyścig:
- Za najszybsze okrążenie wyścigu otrzymuje się 1 dodatkowy punkt; punkty za dodatkowe okrążenie są liczone za cały sezon, nie są pomijane dla wyścigów, które pomija się w punktacji sezonu.
- Do klasyfikacji sezonu zalicza się 6 najlepszych rund uczestnika spośród wszystkich rozegranych.
KARY I PROTESTY
- Możliwe jest składanie protestów po wyścigach do administratorów grupy Facebook SIM Silesia Ring (facebook.com/groups/237714337406052/ ) – do 48 h po wyścigu. Protest będzie rozpatrywany przez sędziów wyznaczonych przez administratorów grupy. Zachęca się jednak do: samodzielnego rozstrzygania spornych sytuacji już na torze (przepuszczenie kierowcy, który został poszkodowany przez sprawcę kolizji).
- Kary stosowane w przypadku wykroczeń – po wyścigu:
- 5 pkt karny do klasyfikacji – błąd, który powoduje niewielkie konsekwencje dla innych, nie jest ewidentnie umyślny lub ciężko orzec o winie tylko jednej ze stron, niesportowe zachowania
- 8 pkt karne – błąd, który powoduje poważne konsekwencje dla innego zawodnika (np. wykluczenie innego zawodnika z wyścigu, utrata przez niego znaczącej ilości pozycji)
- 15 pkt karnych – błąd, który powoduje poważne konsekwencje dla więcej niż jednego zawodnika, bądź niesportowe zachowanie
- dyskwalifikacja z następnego wyścigu – w przypadku zdobycia sumy 20 pkt. karnych z poprzednich wyścigów; dyskwalifikacja powoduje wyzerowanie sumy punktów karnych naliczanych do ewentualnych dyskwalifikacji.
- 5 pkt karnych – dodatkowo doliczane za nie poczekanie na zawodnika/zawodników, który z naszej winy stracił pozycję podczas wyścigu.
ZASADY JAZDY PO TORZE
- W Wyścigowym Pucharze SIM Silesia Ring stosujemy zasady i dobre praktyki opublikowane na SimRace.pl: simrace.pl/forum/index.php/topic/210-zasady-jazdy-online-simracepl-crc Każdy z zawodników startujących w lidze ma obowiązek zapoznania się z nimi i ich stosowania.
- Podstawową zasadą jest OSTROŻNA i BEZKOLIZYJNA jazda z UNIKANIEM KONTAKTU między samochodami. Zachowujemy się jak w prawdziwym życiu – nie spychamy, nie taranujemy, nie zajeżdżamy drogi.
- Należy przewidywać zachowanie innych kierowców oraz brać ich pod uwagę w swojej jeździe po torze. Szczególnie dotyczy to zakrętów gdzie najczęściej dochodzi do kolizji. Dwa auta, jadące ramię w ramię, wschodzące w zakręt powinny nawzajem pozostawić miejsce dla przeciwnika
- Bardzo ważną zasadą jest jazda FAIR PLAY oraz zachowanie KULTURY oraz SZACUNKU do innych uczestników zabawy. Wszelkie zachowania „z premedytacją” i wulgaryzmy są niedopuszczalne.